Elke dag plaatsen we volop vacatures voor vaste banen, tijdelijke contracten en interim opdrachten in Nederland.
Ons rapport, “De Verwachtingskloof”, onthult de grootste uitdagingen voor bedrijven bij het aantrekken en behouden van toptalent.
PageGroup verandert levens en geeft je de kans om het beste uit jezelf te halen.
We staan klaar om al je vragen te beantwoorden.
Niet alle bedrijven realiseren zich dat werknemers met talent vandaag de dag op zoek zijn naar meer dan alleen een goedbetaalde baan. Mensen boeken een hotel ook niet alleen om te slapen: de locatie, de sfeer en de dienstverlening spelen allemaal een rol. Hetzelfde geldt voor banen: mensen kiezen niet alleen op basis van de functititel of het salaris. Daardoor kan een slechte naam als werkgever je de beste kandidaten kosten. Als je dit wilt vermijden, is het slim om deze 4 lessen in je achterhoofd te houden.
Je werknemers zijn het beste uithangbord voor je bedrijf. Als zij niet tevreden zijn, zal dit als een lopend vuurtje rondgaan. Dankzij sociale media en websites als Glassdoor kunnen potentiële kandidaten bijna alles te weten komen over hoe je werknemers je bedrijf zien. Zorg dus dat zij positief zijn door hen goed te behandelen.
Als je wilt overkomen als een eerlijk en betrouwbaar bedrijf is het beter om je zwakheden toe te geven voordat iemand anders ze onthult. Bedrijven als Google en Apple erkennen bijvoorbeeld dat ze een probleem hebben met diversiteit binnen hun personeel, en rapporteren jaarlijks over hun voortgang bij het oplossen van dit probleem.
Bedrijven met een sterke reputatie als werkgever hoeven niets over zichzelf uit te leggen. Ze tonen hun mensen, hun prestaties, de omgeving waarin toekomstige werknemers zullen werken en wat zij kunnen bereiken. Kijk maar eens naar de manier waarop Microsoft nieuwe kandidaten aanspreekt.
Het is erg verleidelijk om zakelijke taal of jargon te gebruiken. Banken, accountantskantoren, advocatenkantoren - ze willen allemaal serieus en betrouwbaar overkomen. Hoewel deze aanpak misschien goed werkt in de communicatie richting uw klanten, kan een speelsere toon helpen om de aandacht van toekomstige werknemers te trekken.
Wil je je wervingsbehoeften met ons bespreken ?
Bekijk de belangrijkste trends in de markt en salarissen per sector.