Elke dag plaatsen we volop vacatures voor vaste banen, tijdelijke contracten en interim opdrachten in Nederland.
Ons rapport, “De Verwachtingskloof”, onthult de grootste uitdagingen voor bedrijven bij het aantrekken en behouden van toptalent.
PageGroup verandert levens en geeft je de kans om het beste uit jezelf te halen.
We staan klaar om al je vragen te beantwoorden.
Volgens recent onderzoek van de Amerikaanse Business School MIT en Deloitte is Nederland wereldwijd een koploper in digitale transformatie. Het is dus geen verrassing dat veel Nederlandse managers vandaag de dag de nodige aandacht besteden aan digitale transformatie. Dit betekent dat er veel verandert en dat specifieke talenten nodig zijn voor succesvolle veranderingen.
Digitale kandidaten hebben andere prioriteiten en richten zich veel meer op de korte termijn. Digitale kandidaten focussen niet alleen op de functie als geheel, maar ook op aantrekkelijkheid van de projecten waar zij aan werken. De termijnen zijn korter. Resultaten worden sneller gemeten.
Stel digitale kandidaten in plaats van de standaardvraag: “Waar zie je jezelf over 5 jaar?”de vraag: “Waar zou je over 12 maanden willen zijn?”
Digitale kandidaten onderhouden uitstekende contacten met collega's in hun sector. Ze weten precies wat hun huidige marktwaarde is en schromen doorgaans niet om precies het salaris te vragen dat zij denken waard te zijn.
Zij willen ook graag het gevoel hebben gewaardeerd te worden door hun potentiële toekomstige werkgever. Dit is waar cultuur, sollicitatiegesprek, employer branding en niet-geldelijke voordelen het verschil kunnen maken.
Wat zijn gezien het bovenstaande de beste manieren om digitale kandidaten aan te trekken? Hier zijn een aantal tips:
Dit betekent een duidelijke functieomschrijving die afgestemd is met alle rapportagelijnen. De inzet van een externe wervingsexpert kan helpen om subtielere kwesties op te sporen en te vermijden.
Wees realistisch bij de vaststelling van het salarisbudget. Misschien is het nodig meer te betalen om het juiste talent aan te trekken. Focus niet alleen op de kosten maar denk aan het schaarse lokale talent en hoeveel impact de nieuwe medewerker heeft.
Houd de wervingstijd kort! Dit bezorgt de kandidaat een betere ervaring en toont dat het bedrijf slagvaardig is. Omdat er veel vraag is naar digitale kandidaten heeft u een veel betere kans om deze niet aan een concurrent te verliezen die een sneller aanbod kan doen.
Digitale professionals zijn op zoek naar een onmiddellijke impact. Zorg voor een loopbaanplan om digitale professionals na hun eerste belangrijke project te behouden. Zij willen snel groeien – zorg ervoor dat dit in uw bedrijf kan!
Wil je je wervingsbehoeften met ons bespreken ?
Bekijk de belangrijkste trends in de markt en salarissen per sector.