Elke dag plaatsen we volop vacatures voor vaste banen, tijdelijke contracten en interim opdrachten in Nederland.
Ons rapport, “De Verwachtingskloof”, onthult de grootste uitdagingen voor bedrijven bij het aantrekken en behouden van toptalent.
PageGroup verandert levens en geeft je de kans om het beste uit jezelf te halen.
We staan klaar om al je vragen te beantwoorden.
Hoe verkoop je jezelf aan potentiële werkgevers als je op een nieuwe functie solliciteert? De vraag naar jouw vaardigheden is misschien hoog, maar voor de beste posities in Nederland is de concurrentie ook groot. De juiste ervaring is niet voldoende; voor de beste resultaten moet je een beroep doen op je innerlijke marketingexpert!
Dit zijn zes manieren om jezelf doeltreffend aan een engineering- of manufacturingdoelgroep te verkopen:
Leer je potentiële nieuwe werkgever kennen door marktonderzoek te doen en zo te weten te komen waar ze naar zoeken. Probeer vast te stellen wat voor vaardigheden, kennis en soorten sollicitant de topbedrijven waarderen. Praat met bestaande of voormalige medewerkers om het bedrijf van binnenuit te leren kennen. Zorg ervoor dat je het onderzoek naar de onderneming voorafgaand aan het sollicitatiegesprek hebt afgerond, zodat je je vragen en antwoorden kunt aanpassen op hun recente bedrijfsactiviteiten.
Kijk kritisch naar je vaardigheden om uit te vinden of er hiaten in je kennis zitten die je vooruitgang belemmeren en probeer opleidingen te volgen op terreinen waarop je onvoldoende ervaring hebt. Ben je onlangs afgewezen voor een baan? Vraag beleefd om feedback aan het bedrijf of de persoon die het sollicitatiegesprek voerde over waar je CV of prestaties tekortschoten.
Hoe onderscheidt jij je van de massa? Selecteer uit de vele positieve aspecten van je CV een of twee die je anders maken en benadruk deze. Dit kan een mix zijn van je functies in het verleden, de combinatie van je academische opleiding en je praktische ervaring of relevante en boeiende persoonlijke interesses die van jou een interessante persoon maken. Gebruik dit unique selling point in je sollicitaties en sollicitatiegesprekken.
In engineering en manufacturing gaan sollicitanten er vaak van uit dat hun technische kennis voldoende is om de beste functies in de wacht te slepen. Natuurlijk moet je daar blijk van geven – maar je moet ook laten zien dat je veelzijdig bent en over uitstekende soft skills zoals communicatievaardigheden en leiderschapspotentieel beschikt en dat je lateraal kun denken.
Blijf op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van engineering en manufacturing – specifieke sectorkennis en inzicht in de actuele trends worden altijd gewaardeerd. Werk aan een interessante en brede visie op de sector!
Internet heeft het gemakkelijker gemaakt om relaties aan te gaan en te onderhouden met verschillende mensen die actief zijn in engineering en manufacturing. Houdt regelmatig contact met je netwerk en ga naar gelegenheden waar je deze mensen ontmoet en echte relaties kunt opbouwen – een fundamenteel en doeltreffend instrument om jezelf te promoten.
Vind de beste vacatures op onze website
Vind de vacature die bij u past op basis van uw vaardigheden en ervaring in uw cv met onze innovatieve tool