Elke dag plaatsen we volop vacatures voor vaste banen, tijdelijke contracten en interim opdrachten in Nederland.
Ons rapport, “De Verwachtingskloof”, onthult de grootste uitdagingen voor bedrijven bij het aantrekken en behouden van toptalent.
PageGroup verandert levens en geeft je de kans om het beste uit jezelf te halen.
We staan klaar om al je vragen te beantwoorden.
Realiteit is datgene wat we met onze zintuigen waarnemen, wat we observeren, verwerken en beleven. Augmented Reality zal de manier waarop we de realiteit ervaren compleet op zijn kop zetten, omdat we zelf kunnen bepalen wat we zien horen en zelfs voelen.
We stellen steeds hogere eisen aan digitale communicatie. De volgende fase is dat we in een soort geanimeerde omgeving kunnen stappen, waarin we objecten en mensen zien die op dat moment niet fysiek in de ruimte aanwezig zijn. Hierdoor zal de aard van communicatie fundamenteel veranderen, en elke sector zal ermee te maken krijgen.
Met behulp van Augmented Reality wordt het mogelijk om digitale ruimten te creëren waarin mensen samenwerken zoals ze dat in een fysieke kantooromgeving zouden doen. Daardoor worden bedrijven bij het zoeken naar talent minder gebonden aan de regio en het land waar ze gevestigd zijn. Werknemers kunnen op hetzelfde moment op verschillende plaatsen ter wereld samenwerken en informatie uitwisselen in nieuwe, experimentele formats.
Augmented Reality maakt nieuwe manieren van digitale samenwerking mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan de gamificatie van taken, om ons werk of een training aantrekkelijker te maken. Traditionele manieren van werken zullen moeten worden herzien, waarbij we nieuwe vaardigheden zullen moeten aanleren om te werken en communiceren in een mixed reality.
Het gebruik van augmented reality in de werkplek is op dit moment nog vrij beperkt, maar de interesse voor de potentiële toepassingen ervan is groot. Verschillende bedrijven en bekende merken onderzoeken nu al de mogelijkheden om wearables te onderzoeken om gepersonaliseerde ervaringen te creëren.
De vraag is hoe het toenemende gebruik van technologie de privacy van de werknemers zal beïnvloeden. Hoeveel persoonlijke informatie mag er van werknemers worden verzameld? En hoe kan worden gewaarborgd dat die informatie niet wordt misbruikt? Sinds de invoering van de GDPR in Europa zijn bedrijven zich nog meer bewust dan voorheen van dergelijke dilemma’s.
Met de volgende generatie van AR-technologie wordt het mogelijke om een nieuwe virtuele realiteit over onze bestaande werkplek te leggen, waarbij virtuele aanpassingen kunnen worden in- of uitgeschakeld. Gebruikers zullen kunnen kiezen of ze hun bestaande realiteit een beetje willen aanpassen, of zich volledig willen onderdompelen in een andere realiteit. De zogenaamde “mixed reality” – waarbij digitale voorwerpen naadloos in onze fysieke realiteit worden geïntegreerd - zal meer en meer onderdeel gaan uitmaken van ons dagelijks leven.
Een van de duidelijkste voorbeelden van het dagelijks gebruik van Augmented Reality op dit moment is het ARKit-platform van Apple, waarop zowel experts als gewone gebruikers AR-apps kunnen creëren voor iOS-toestellen. Het platform is een voorbode van een nieuw tijdperk waarin we nieuwe vaardigheden zullen moeten aanleren om concurrerend te blijven op de arbeidsmarkt die veroverd moet worden.
In de nabije toekomst zal Augmented Reality ingezet worden om de consumentenervaring van producten en diensten te verrijken. Waarschijnlijk zal er een nieuwe AR-functionaliteit worden toegevoegd aan de volgende generatie smartphones en tablets, zodat bedrijven niet hoeven te investeren in dure hardware waarmee de consument niet vertrouwd is.
In 2017 organiseerde M&M’s op Times Square in New York een Augmented Reality spel om een nieuwe M&M-smaak te lanceren. Gebruikers konden met behulp van de Blippar-app de fameuze reclameborden op het plein omtoveren tot een interactief digitaal spel. Het gebruik van Augmented Reality door merken en adverteerders heeft grote gevolgen voor de reclamewereld. Het is heel goed mogelijk dat kennis van Augmented Reality in de toekomst tot de functievereisten van marketeers zal gaan behoren.
Het Amerikaanse leger gebruikt Augmented Reality om soldaten te helpen zich beter te oriënteren. Ze krijgen een soort optische kijker op hun wapen, die draadloos is verbonden met een tablet die de soldaten op hun heup meedragen. Als ze door de lens kijken zien ze bijvoorbeeld de afstand tot hun doel en thermische signalen.